Dlaczego fotografia reklamowa jest tak ważna?

Podstawowym celem reklamy jest ukazanie danego produktu w taki sposób, aby był on atrakcyjny dla odbiorcy, co spowoduje jego zakup. Dlatego zdjęcie reklamowe jest szalenie istotnym elementem kampanii. Należy pamiętać, że większość ludzi to wzrokowcy, w związku z czym obrazy przemawiają do nich znacznie silniej niż słowa. Dlatego dysponując kiepskim zdjęciem, reklamodawca będzie miał mniejsze szanse na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Czym jest zdjęcie reklamowe i jakimi prawami się rządzi? Gdzie najlepiej wykonać takie zdjęcie?

Czym jest zdjęcie reklamowe?

Zdjęcia reklamowe w branży nazywane są potocznie packshotami Oznaczają one przedstawienie produktu za pomocą statycznego lub też ruchomego obrazu. Statyczne fotografie reklamowe mają za zadanie rzetelne odwzorowanie przedmiotu. Dlatego też do wykonywania tego typu zdjęć używa się białego tła lub namiotu bezcieniowego. Jest to spore ułatwienie, które umożliwia późniejszą obróbkę i korzystanie z materiałów graficznych. Z kolei interaktywne zdjęcia reklamowe, nazwane również obrotowymi, tworzy się poprzez wykonanie sekwencji zdjęć, pokazującej produkt pod różnymi kątami, którą następnie składa się w prezentację. Należy pamiętać, że packshoty muszą wyróżniać się najwyższą jakością, ponieważ od ich zadaniem jest jak najlepsza prezentacja reklamowanego produktu i zachęcenie do jego zakupu.

zdjęcie reklamowe

Zdjęcie reklamowe – jak je zrobić?

Wykonując zdjęcie reklamowe należy dołożyć wszelkich starań, aby było ono idealne. Dlatego należy stosować się do kilku zasad.  Przede wszystkim, należy zadbać o bardzo dobre oświetlenie fotografowanego produktu. Niedoświetlone lub przepalone zdjęcie jest dużym ograniczeniem w działaniu podczas jego obróbki. Kolejnym bardzo istotnym elementem jest zadbanie o odpowiednią ostrość zdjęcia packshotowego. Należy pamiętać, że nieostre, poruszone lub rozmyte zdjęcia prezentują się nieatrakcyjnie i nie przyciągną uwagi klienta. W celu uzyskania perfekcyjnej ostrości zdjęcia reklamowego, należy wykonać serię zdjęć, które następnie trzeba połączyć ze sobą w odpowiedni sposób. Wykonując zdjęcie packshotowe nie można zapomnieć o jego kolorystyce. Kolor musi zostać oddany idealnie - być nasycony, lecz realistyczny. Wyblakłe zdjęcie nie zachęci do zakupu produktu, jednak sztucznie podciągnięte kolory również mogą się źle sprawdzić. W końcu klient chce zobaczyć realistycznie wyglądający produkt.

Gdzie najlepiej wykonać zdjęcia reklamowe?

Wiemy już, że zdjęcie reklamowe to niezwykle istotny element, mający ogromny wpływ na sukces reklamy. Zostało również powiedziane, że wykonując fotografię reklamową należy stosować się do pewnych zasad. To wszystko sprawia, że wykonanie takich zdjęć najlepiej jest powierzyć profesjonaliście. Zdjęcie reklamowe musi być po prostu perfekcyjne. Dlatego warto poszukać dobrej firmy zajmującej się wykonywaniem packshotów. Przy wyborze warto kierować się opinią innych klientów, można również obejrzeć zdjęcia wykonywane przez taką formę, dzięki czemu przekonasz się, jakie są efekty jej pracy. Dobrze jest również wybrać firmę dysponującą profesjonalnym studiem i najwyższej jakości sprzętem. To wszystko sprawi, że otrzymasz doskonałe zdjęcia reklamowe, które zachęcą klientów do wybierania Twojego produktu, Prototu to firma, w której pracuje doświadczona ekipa fotografów i marketerów. Łączy w sobie wiedzę z zakresu marketingu ze zrozumieniem, że każde zdjęcie to dzieło, którego wykonanie wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności, ale również pasji.